قیمت های سایت به دلیل نوسانات ارزی به روز نیست، لطفا تماس بگیرید.
به دلیل نوسانات ارزی قبل از خرید تماس بگیرید تماس با ما

مگنت کارتریج چیست؟

مگنت چیست

مگنت کارتریج چیست؟

یکی از اجزای بسیار مهم کارتریج و دستگاه پرینتر که نقش بسزایی در فرایند چاپ بازی می‌کنند مگنت کارتریج نامیده می‌شود. این قطعه از یک آهنربایی است که کار اصلی آن باردار نمودن و جذب پودرهای تونر است. مگنت چاپ به دلیل داشتن خاصیت مغناطیسی به شکل استوانه‌ای مخروطی شکل است که داخل کارتریج قرار می گیرد.
دستگاه‌های پرینتر دارای یک مخزن رنگ می‌باشند که در اصطلاح به آن کارتریج یا تونر کارتریج گفته می‌شود. یکی از این قطعات غلطک مگنت است که روی مخزن اصلی کارتریج قرار دارد و در زمان شارژ کارتریج ممکن است نیاز به تعویض این قطعه باشد.

ساختار و مواد تشکیل‌ دهنده مگنت کارتریج

در واقع غلطک مغناطیسی معمولی دارای یک پوشش استوانه‌ای توخالی است که از بعضی از مواد غیر مغناطیسی تشکیل شده است که در مجاورت آن یک آهنربا دائمی وجود دارد. در برخی از مواقع این پوشش از جنس برنج یا استیل و یا پلاستیک می‌باشد؛ اما در بیشتر مواقع از جنس آلومینیومی دارد.

از این غلطک به منظور انتقال تونر، پوشش از طریق سایش مکانیکی دیگر سفت شده است. مگنت بر روی مخزن اصلی کارتریج قرار دارد که ظاهری شبیه لوله فلزی است که در داخل آن یک آهنربا قرار دارد. این آهنربا در برخی از مدل‌ها وجود ندارد.
لوله‌های آلومینیومی به خودی خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند. آلومینیوم به سرعت اکسید می‌شود که در برابر سایش مقاومت چندانی ندارد؛ از همین رو تولیدکنندگان برای محافظت از آلومینیوم آن را با سایر مواد دیگر پوشش می‌دهند. معمولا پوشش‌هایی که زیر نظر تولیدکنندگان تجهیزات اصلی به کار می‌رود مقاومت بسیار بالایی دارند.

چگونگی کارکرد مگنت کارتریج

مگنت کارتریج خاصیت آهنربایی دارد که از یک جهت قطب مثبت و جهت دیگر آن قطب منفی است. کارتریج ها در دستگاه‌های چاپگر لیزری دارای دو بخش مخزن اصلی و مخزن ضایعات تونر تقسیم می‌شوند. مگنت رولر پرینتر پودر تونر را به درام منتقل می‌کند. واکنش مغناطیسی در این قطعه باعث می‌شود تا تونر به میزان قابل توجهی روی درام انتقال یابد.

“مگنت” میله‌ای هم سایز با طول “درام” و “کارتریج” به صورت مغناطیسی منجر به باردار شدن “تونر” می‌شود.
به بیان سلیس‌تر می‌توان گفت که بر روی نقاط مثبت درام “تونر” ریخته می‌شود. “مگنت” تونر را باردار می‌کند و به “درام” انتقال می‌دهد. در حقیقت می‌توان گفت که تأثیر غلطک مگنت تخلیه کردن تونر از داخل مخزن و منتقل کردن آن به سطح می‌باشد. با استفاده از جریانات مغناطیسی موجود پودر تونر را به درام منتقل می‌کند. این حالت مغناطیسی موجب می‌شود تا به مقدار کافی تونر متناسب با طرح به درام منتقل شود.

دلایل خرابی و آسیب مگنت کارتریج چیست؟

از رایج‌ترین دلایل خرابی در مگنت وجود هوای مرطوب در داخل این قطعه است. چنانچه که کارتریج پرینترهای لیزری تحت تأثیر رطوبت قرار بگیرند تونر در داخل آن‌ها دچار آسیب و صدمه می‌شود. در واقع پودر تونر در درون کارتریج بعد از مدتی کامل خشک می‌شود.

غلطک مگنت در اطراف خود دارای بوش‌های پلاستیکی است که این بوش‌ها کار چرخیدن مگنت را انجام می‌دهند. در ضمن نیز همانند یک عایق برای سطح مگنت عمل می‌کنند. در برخی از اوقات بوش‌ها دچار نقص و اشکال می‌شوند که باید تعویض شوند.
با توجه به اینکه اصلی‌ترین وظیفه مگنت‌ها باردار کردن تونر است. چنانچه که هر نوع اختلال یا مشکلی در مگنت دستگاه چاپگر ایجاد شود منجر به باردار نشدن تونر خواهد شد که این ایراد باعث کاهش کیفیت چاپ خواهد شد.

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

پاسخ دهید

به دلیل نوسانات ارزی قیمت های سایت به روز نیست
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

09900988263

02188593086

This will close in 10 seconds

فرتاک پرینتر
Logo
موارد مقایسه
  • Total (0)
مقایسه
0
تماس بگیرید: 02188593086
سبد خرید