قیمت های سایت به دلیل نوسانات ارزی به روز نیست، لطفا تماس بگیرید.
به دلیل نوسانات ارزی قبل از خرید تماس بگیرید تماس با ما

چیپ تونر کارتریج چیست؟

چبپست تونر چیست؟

اگر از چاپگر استفاده می کنید ، ممکن است شاهد هشدار دهنده در رایانه خود باشید که می گوید کارتریج تونر در حال اتمام است. شما این هشدار را با کمک تراشه تونر دریافت می کنید.
امروزه چاپگر لیزری یا کپی معمولاً از چیپ تونر (که به آن تراشه هوشمند نیز گفته می شود) برای نظارت و شمارش صفحه مورد استفاده در هنگام چاپ استفاده می کند.

تراشه تونر از طریق تماس مستقیم یا عدم تماس (RF) به چاپگر وصل می شود. این به طور معمول به صفحه کوچک PCB لحیم می شود و واحدهای ذخیره سازی اختصاصی را برای ذخیره اطلاعات ، گاهی اوقات با پردازنده تنظیم می کند تا به درخواست های چاپگر یا کپی پاسخ دهد. هنگامی که یک صفحه خاص مصرف می شود ، سپس با رایانه شما ارتباط برقرار می کند تا هشدار را ارائه دهد.

عملکرد چیپ تونر چیست؟

1. ذخیره جزئیات کارتریج تونر (شناسایی مدل های کارتریج تونر)

2. شمارش و ضبط صفحات چاپ، حجم پودر تونر و نرخ پوشش چاپ (چاپگر آن را بر اساس پیکسل ها محاسبه می کند). این اطلاعات توسط چاپگر جمع آوری می شود، به تراشه تونر بازگردانده می شود و سپس توسط واحد ذخیره سازی تراشه تونر ذخیره می شود. برای اطمینان از اینکه چاپگر می تواند به طور عادی کار کند، اطلاعات جمع آوری شده توسط چاپگر غیرقابل بازیابی است.

3. اطلاعات منطقه را شناسایی کنید. برخی از تولیدکنندگان چاپگر، کدهای تراشه های مختلفی را برای مناطق مختلف طراحی می کنند، به این معنی که تراشه تونر با کارتریج های تونر و چاپگرهای مختلف سازگار نیست. کارتریج تونر فقط می تواند با تراشه تونر مناسب کار کند.

4. مجوز چاپگر و کارتریج تونر را تأیید کنید. تراشه تونر باید از رمزگذاری صحیح استفاده کند و در مدت زمان مشخص شده به درخواست چاپگر پاسخ دهد.

5. اطلاعات پودر تونر را با توجه به الزامات چاپگر مدیریت کنید. چاپگر حجم پودر تونر باقی مانده را تعیین می کند و اطلاعات را در چیپ تونر می نویسد. هنگامی که چاپگر به اطلاعات نیاز دارد، چیپ تونر آن را به چاپگر باز می‌فرستد.

آیا ریست کردن چیپ تونر امکان پذیر است یا لازم است؟

برای برخی از مدل های چاپگر، چیپ های تونر کارتریج آنها قابل تنظیم مجدد یا ریست کردن نیستند. از آنجایی که این نوع چیپ ها سطح تونر را به‌طور دائم در خود ذخیره می‌کنند، نمی‌توان به داده‌ها دسترسی داشت، بنابراین چیپ تونر باید جایگزین شود. برعکس، سایر چیپست های تونر را می‌توان با یک به اصطلاح “ریستتر” تنظیم کرد، یک ابزار پلاستیکی کوچک با چندین پین برای اتصال، و به چیپ تونر می‌گوید شمارنده‌اش را به صفر برگرداند.

با این حال، خطر ریست چیپ های تونر وجود دارد. Resetter فقط می تواند چیپ های تونر اصلی را ریست کند، اما سازندگان تجهیزات اصلی ممکن است به طور مداوم سیستم عامل را ارتقا دهند. بنابراین، در صورت ارتقاء سیستم عامل، چیپ تونر ریست شده نمی تواند کار کند. ما چیپ های تونر سازگار جدید را توصیه می‌کنیم که با جدیدترین سیستم‌افزار ارتقا می‌یابند و همیشه می‌توانند به خوبی کار کنند.

 

چگونه تراشه تونر را تعویض و نصب کنیم؟

1. مدل چاپگر را بررسی و تأیید کنید، تراشه تونر را انتخاب کنید که با مدل چاپگر مطابقت دارد.

اگر مطمئن نیستید کدام تراشه تونر با چاپگر شما مطابقت دارد، می‌توانید با شماره تلفن 02188593086 تماس بگیرید یا در واتس اپ 09900988263 با ما در ارتباط باشید .

2. چاپگر را خاموش کنید و کارتریج تونر را خارج کنید.

3. چیپ تونر استفاده شده را از کارتریج تونر خارج کرده و آن را با چیپست جدید جایگزین کنید.

4. کارتریج تونر را با چیپ تونر جدید در چاپگر نصب کنید و درب آن را ببندید.

5. چاپگر را به منبع تغذیه وصل کنید، آن را روشن کنید و چراغ وضعیت چاپگر سبز می شود. جایگزینی چیپ تونر به پایان رسیده است و عملکردهای چاپ و کپی از سر گرفته می شود.

 

نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

پاسخ دهید

به دلیل نوسانات ارزی قیمت های سایت به روز نیست
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

09900988263

02188593086

This will close in 10 seconds

فرتاک پرینتر
Logo
موارد مقایسه
  • Total (0)
مقایسه
0
تماس بگیرید: 02188593086
سبد خرید